Pagarem per tot... Presi!!! Aumenta Pressupost!!!!

Estic alguns dies sentit parlar d'aquest tema, i ahir comentat en la meua dona el que va apareixer a Canal 9 (raro, pero de ves en quant donen noticies interessants...) i el que acabe de llegir al diari, m'ha fet reflexionar un poc i pensar, ara be, els meus comentaris, de moment, m'els guardare, perque estic prou "ences en flames"... que apropiat...

Vos deixe la noticia, publicada el diari Les Provincies, llegiu i comenteu companys...


Valencia
Los falleros rechazan pagar a la Sociedad de Autores por la música
La Interagrupación argumenta que las comisiones no tienen ánimo de lucro mientras Junta Central espera el nuevo convenio

M. ANDRÉS FERREIRA VALENCIA

Los falleros descartan la posibilidad de pagar directamente a la Sociedad General de Autores por otro conceptos no contemplados en el convenio, como la música, que se suscribe con la Junta Central Fallera por ser asociaciones culturales sin ánimo de lucro.

"Entendemos que esta decisión, de llevarse a cabo, pues aún no se nos ha notificado nada, es descabellada. Con ello la SGAE demuestran tener poca sensibilidad con un colectivo que trabaja sin ánimo de lucro y mantiene la fiesta", señala LAS PROVINCIAS Daniel Buj, presidente de la Interagrupación de Fallas de Valencia.

Las informaciones aparecidas en la prensa acerca de que el próximo año las comisiones de falla deberán pasar por la caja de la Sociedad General de Autores no han caído bien, máxime en un año con una profunda crisis en el sector de la fiesta.

"Todas estas decisiones son la gota que colma el vaso de la paciencia de los falleros que, en ocasiones, nos vemos desasistidos en nuestras reivindicaciones, cuando la fiestas de las Fallas repercute económicamente en la ciudad, y a las comisiones no les llega nada", explica Daniel Buj.

Por otro lado la Interagrupación de Fallas de Valencia, colectivo que aglutina a 21 agrupación fallera ó lo que ee lo mismo a cerca de 340 comisiones falleras, tampoco comparte que la SGAE aumente el pago, por los conceptos que sean a la Junta Central Fallera.

"Entendemos que al ser nuestros colectivos entidades sin ánimo de lucro las Administraciones deberían colaborar con las mismas y en este caso está la Junta central fallera que debería de gozar de una serie de exenciones", añade el presidente de la Interagrupación.

El concejal de Fiestas y Cultura Popular y presidente ejecutivo de la Junta Central Fallera, Félix Crespo, señala: "Hasta ahora la SGAE no se ha dirigido a nosotros, no sabemos el contenido del convenio que en su momento habrá que suscribir. Cuando esté en nuestras manos y se estudie haremos las valoraciones necesarias".

La SGAE hasta ahora y según declaraciones de Toni Picazo, directora de Comunicación y Actividades Culturales de Valencia y Murcia, pretende mantener un equilibrio entre lo que es la fiesta y los derechos de los autores.

"Fundamentalmente queremos adecuar los intereses de la fiesta fallera con la realidad actual en la que la música está mucho más presente en los actos festivos y nuestra voluntad es llegar a acuerdos con la Junta Central Fallera", señala Toni Picazo.


Un convenio sin especificar
Hay que recordar que el convenio suscrito entre la Junta Central Fallera y la SGAE no especifica los conceptos, según ha podido saber LAS PROVINCIAS, como por ejemplo, las verbenas y otro tipo de actos privados de las comisiones en sus sedes sociales o en las carpas durante el mes de marzo.

Este sería uno de los aspectos en que la SGAE haría hincapié, en acotar aquello que ampara el convenio. Numerosos presidentes de falla han mostrado su malestar con las informaciones aparecidas acerca de que deben pagar a la SGAE por otros conceptos no amparados en el convenio de la Junta Central Fallera.

"Esto es de juzgado de guardia. De continuar así no plantaremos falla. Si la fiesta fallera es un bien importante para la economía de Valencia, todos deberían colaborar con la misma y no poner más impuestos", señala Pere Borrego, presidente de Na Jordana.

"Si la SGAE quiere poner un nuevo canon a las fallas será una forma de cargárselas poco a poco, y máxime con la crisis que estamos pasando las comisiones. Es una idea descabellada y sin meditar", añade Pepe Camany, presidente de la falla del Pilar.



Bueno amics, esto es lo que hay... aixi que, cadascu, dins de les normes civiques d'actuacio, sense calfar-se, que opine del tema, per si tenim que anar modificant Pressupostos per incloure este nou "impost"...

Comentaris

Anònim ha dit…
Muahahaha! Els tentacles de la SGAE ja arriben fins i tot al mon faller. Els tecnòlegs ja fa temps que venim sufrint els abusos d'aquest colectiu. No contents amb cobrar un cánon per CDs, DVDs, disc durs i mp3 ara van a per els fallers. Prepareu-vos que d'ací poc no podreu ni tararejar la vostra cançó preferida!
Amic fep ha dit…
Ostia, es veritat... si xiule "el faller", tindre que pagar un canon?...

Pues vaja per davant, si volen que vinguen a cobrar-me...

tiroliloliloli, la li, la li...
Anònim ha dit…
Bon dia.
Teniu que entendre que la sgae es un "ministeri de musics " que no fan musica, ni canten, ni composen ni interpreten, sino que viuen dels que comprem discs, especie en extinsio. Jo soc dels pocs coneguts que tinc que encara me compre discos periodicament, i mai me descarregue res d'internet. Lo mes fort no es que cobren un impost revolucionari, versio ETA, sino el metodes dela GESTAPO o de la STASI, que es gasten els personatges aquestos.
Companys les falles sense musica no son res, ara, a qui li volen cobrar, que li volen cobrar i com.
ja parlarem, ara solment han enviat un globo sonda, a vore els valencians com reaccionem.
K
Anònim ha dit…
i aumenteu la veu als vostres mp3 plens de musica pirata, per a no escoltar als de madrid.
K.
unrodabars ha dit…
Bon dia...

Altra eixida de mare de la gent de SGAE,anem a vorer d'on collons volen traure'ns el pagament:
-la música que fiquem al casal ja paga un canon del soport en la que e4stà grabada.
-L'orquestra ja pagara el seu canon per tocar les cançons d'altres...
-Els músics si tenen que pagar algun canon serà problema d'ells,dic jo...

res un sense sentit,lo del canon digital que diu Pau....es com si anares a comprar un gabinet i et tancaren en la carcel per si algun dia el gastes per a matar algú,manda cojones!!
Amic fep ha dit…
Jo pense que la mesura que volen implantar s'en va de formes...

Ara, ara es el moment de vore el treball de la "magnifica" Junta Central Fallera, com reaccionara? es baixara els pantalons? no se, no se... jo, la veritat, no tinc les coses molt clares.

El colectiu faller es un colectiu poc respectat, sino, altre gall cantaria.

Per cert, i sense voler clavar cizanya, i vaja per davant que tinc molt de respecte per totes les tradicions, o sea, que soc tolerant, pero...

... el cofrades tambe tindran que pagar algun canon, no?
San-vala ha dit…
Tens molta raó fep quant dius que el que volen implantar se'n va de formes...

I com dius ara vorem com reaciona la Junta Central Fallera.

No se, es un poc avusiu el que volem implantar i com diu Rodabars nosaltres no som els que toquen o cantem les cançons, a vorem com acava tot açò però portarà cola ja voràs...

En quant al xic anònim té raó en el que ha dit que sols han tirat un globo sonda per a vore com reacionem. I si es fan la punyeta només tenim una solució ajuntar-nos i reivindicar la tradició de la nostra festa...
Xuso ha dit…
Jo també em vaig a guardar l'opinió, sols faria que dir "animales"...

però supose que no serà un atac contra les falles i prou, sols espere que en festes dels pobles, altres festes i tradicions d'altres comunitats vajen "a per ells" també no???

Per cert, els autors no son sols els "musics" cualsevol tipus de creació si és d'"autor" també entra en el "canon", digase llibres, cuadres, etc, etc
Anònim ha dit…
aço llegiu-ho en veu baixeta
ei K ve de Kudol; soc Josep blai bon dia. Disculpeu el anonimat pero es per si la SGAE intenta cobrar-me algo per cantar quant me dutxe.
K.
Adeu
Anònim ha dit…
una pregunta:
Les tunes tambe paguen imposta a la SGAE.jejeje
Es nota que es divendres i estic a res d'acabar, eh?
Amic fep ha dit…
Que passa amic K... che, che, che...

Josep Blai, fes el favor de firmar sempre de la mateixa manera que me portes un poc boig!!!!!!!

Home, per la forma de parlar, puc donar quasi per segur que eres tu, pero, collons!!!! no m'ho fiques tant dificil!!!!

A mes, jo tambe cante en la dutxa, si volen que vingen a ma casa... Total... NO SABEN DONDE VIVO!!!!!
rojuel ha dit…
Be, jo no sabia res del tema... però evidentment no estic gens d'acord. Em sembla que s'estan traguent les coses de mare... On arribarem? Espere que la sang no arribe al riu, i que si és així arribe per a tots, no solament per al colectiu faller
Anònim ha dit…
la cosa es fer la mà (parlant malament) a les falles, amic fep sent respetuosa, si ès així que paguen també les cofradies.

Entrades populars d'aquest blog

Felicitació amb retard....

Molt al meu pesar....

Escrit d'agraïment de la nostra Fallera Major.